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Brandenburg Gate

Selected photos and videos from previous years:

VISION OF OUR FUTURE was the motto of the 18th FESTIVAL OF LIGHTS Berlin. Meaningful images by several artists powerfully bundled the message of the future on the most famous of Berlin’s landmarks, the Brandenburg Gate. Among others, three renowned Ukrainian video studios were invited. They created their visions for the future exclusively for the festival.

Even in today’s difficult times, we see the future of humanity in a positive light. But what choices will lead us to that tomorrow? The show reveals the basic, most necessary building blocks for the progress and prosperity of human civilisation and foreshadows its future shape. Take a look through the gateway to the future!

¡TIERRA! FOR A BETTER FUTURE Lavazza has stood for Italian coffee tradition for more than 125 years. It is also synonymous with a responsible approach to people and nature, especially in the countries of origin. In its 3D video show at the Brandenburg Gate, Lavazza impressively showcased the world of the sustainable product range Lavazza ¡Tierra! which stands for the holistic sustainability approach of the Italian coffee roaster.

The 3D video mapping „Creating Tomorrow“ on the Brandenburg Gate took visitors on a journey through our past, present and future and confronted them with the common goals for a sustainable future. As presenting sponsor of the festival, The Climate Pledge addressed these challenges and topics in its video mapping.

„Symphony of Life“ is a beautiful three-minute show on the most significant of Berlin’s landmarks. It tells the story and evolution of mankind, describes the natural rhythm of life and shows our place in the universe. A greeting from Berlin to the world, created by MP-STUDIO from Bulgaria.

The motto „Lights of Freedom“ reflected 30 years of peaceful revolution. On the occasion of this anniversary, highly emotional moments of world history came to life on the walls of the Brandenburg Gate. The 3D video mapping was realised by the multiple award-winning MP-STUDIO based in Sofia and Berlin.

This year, in keeping with the festival motto „Connecting Cultures,“ the Brandenburg Gate was transformed into a place where diverse cultures meet. In a seven-minute projection, MP Studio took the audience on a breathtaking journey around the world, underlining the beauty of cultures through art, music and nature.

The word „love“ could be read on the Berlin landmark in all the languages of the world. As a symbol of peaceful unity and a successful connection of different cultures, the Brandenburg Gate thus perfectly reflected this year’s motto „Connecting Cultures.“ The staging was designed by Birgit Zander – artistic director of the festival – together with Daniel Bandke. Share LOVE AND LIGHT!

Fotocredit: Frank Herrmann, Christian Kruppa, Nelofee, Enrico Verworner

Brandenburger Tor

Ausgewählte Fotos und Videos der vergangenen Jahre:

VISION OF OUR FUTURE lautete das Motto des 18. FESTIVAL OF LIGHTS Berlin. Bedeutungsstarke Bilder von mehreren Künstler*innen bündelten kraftvoll die Botschaft der Zukunft auf dem berühmtesten der Berliner Wahrzeichen, dem Brandenburger Tor. Eingeladen waren u.a. drei renommierte ukrainische Video-Studios. Exklusiv für das Festival kreierten sie ihre Visionen für die Zukunft.

Selbst in den heutigen schwierigen Zeiten sehen wir die Zukunft der Menschheit in positivem Licht. Aber welche Entscheidungen werden uns zu diesem Morgen führen? Die Show zeigt die grundlegenden, notwendigsten Bausteine für Fortschritt und Wohlstand der menschlichen Zivilisation und lässt ihre künftige Gestalt erahnen. Werfen Sie einen Blick durch das Tor in die Zukunft!

¡TIERRA! FOR A BETTER FUTURE Lavazza steht seit mehr als 125 Jahren für italienische Caffè-Tradition. Und für einen verantwortungsvollen Umgang mit Mensch und Natur, speziell in den Ursprungsländern. In ihrer 3D Videoshow auf dem Brandenburger Tor setzte Lavazza die Welt der nachhaltigen Produkte-Range Lavazza ¡Tierra!, die für den ganzheitlichen Nachhaltigkeits-Ansatz des italienischen Kaffeerösters stehen, eindrucksvoll in Szene.

Das 3D-Videomapping „Creating Tomorrow“ auf dem Brandenburger Tor entführte die Besucher*innen auf eine Reise durch unsere Vergangenheit, Gegenwart und Zukunft und konfrontierte sie mit den gemeinsamen Zielen für eine nachhaltige Zukunft. The Climate Pledge als Presenting Sponsor des Festivals widmete sich diesen Herausforderungen und Themen in seinem Videomapping.

„Symphonie des Lebens“ ist eine  wunderschöne,  dreiminütige Show auf dem bedeutendsten der Berliner Wahrzeichen. Es erzählt die Geschichte und Evolution der Menschheit, beschreibt den natürlichen Rhythmus des Lebens und zeigt unseren Platz im Universum. Ein Gruß von Berlin in die Welt, kreiert von MP-STUDIO aus Bulgarien.

Das Motto „Lights of Freeedom“ reflektierte 30 Jahre friedliche Revolution. Anlässlich dieses Jahrestages wurden hoch emotionale Momente der Weltgeschichte auf den Mauern des Brandenburger Tores lebendig. Realisiert wurde das 3D-Videomapping vom mehrfach preisgekrönten MP-STUDIO mit Sitz in Sofia und Berlin.

Dieses Jahr verwandelte sich das Brandenburger Tor passend zum Festivalmotto „Connecting Cultures“ in einen Ort, an dem verschiedenste Kulturen aufeinandertreffen. In einer siebenminütigen Projektion nahm MP-STUDIO die Zuschauer*innen mit auf eine atemberaubende Reise um die Welt, die die Schönheit der Kulturen durch Kunst, Musik und Natur zu unterstreichen verstand.

In allen Sprachen dieser Welt war das Wort „Liebe“ auf dem Berliner Wahrzeichen zu lesen. Als Symbol für die friedliche Einheit und eine erfolgreiche Verbindung unterschiedlicher Kulturen reflektierte das Brandenburger Tor so perfekt das diesjährige Motto „Connecting Cultures.“ Die Inszenierung gestaltete Birgit Zander – künstlerische Leiterin des Festivals – gemeinsam mit Daniel Bandke. Share LOVE AND LIGHT!

Fotocredit: Frank Herrmann, Christian Kruppa, Nelofee, Enrico Verworner

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